Zakelijk WhatsApp gebruiken

“Doe meer met Whatsapp!”

Veel organisaties en bedrijven hebben inmiddels WhatsApp omarmd als extra communicatie- en service kanaal. Of denken in ieder geval na over de mogelijke inzet van WhatsApp tijdens het klantcontact. Hierbij wordt veelal nog reactief gewerkt en alleen geantwoord op ontvangen berichten van klanten. Maar er is meer!

Whatsapp voorbeeld Limburg

Een statement van WhatsApp:

In de toekomst zullen we nieuwe manieren onderzoeken waarop u en bedrijven met elkaar kunnen communiceren via WhatsApp, zoals via bestellings-, transactie- of afspraakinformatie, over leveringen en verzendingen, product- en service-updates en marketing.

U kunt bijvoorbeeld informatie over de status van uw vlucht voor een aankomende reis, een ontvangstbewijs voor een aankoop of een melding van de leveringsdatum van een product ontvangen. Marketingberichten die u kunt ontvangen, kunnen een aanbieding bevatten waar u wellicht in geïnteresseerd bent.

Bedrijven kunnen hier slim op inspelen door korte informatieve berichten te verzenden die, in tegenstelling tot bijvoorbeeld email, beter opvallen en simpel gedeeld kunnen worden.

Wil je WhatsApp in de praktijk inzetten?

Reactief inzetten van WhatsApp is een eerste stap in de inzet van de communicatie service kanaal! Met de juiste ondersteuning snel in te richten. Maar zoals gezegd is er meer:

WhatsApp Verzendlijsten (eenzijdige groepen)
Een verzendlijst, ofwel broadcastlist, is een functie om snel en eenvoudig nieuws en updates te sturen naar abonnees lid van de verzendlijst. Je kunt eenvoudig een abonnee worden door een commando te sturen zoals “Zomernieuws aan” via WhatsApp naar een mobiel nummer. Afmelden gaat evenzo eenvoudig. Een eenzijdige communicatie die net iets anders ontvangen wordt dat het oerwoud van alle email en nieuwsbrieven in Outlook.

Maar er is meer, wat te doen met interactieve groepen en verzendlijsten?
Wat als u op zoek bent naar interactie met gebruikers van een product of evenement? Een leuke manier om input te verkrijgen van de Whatsapp Verzendlijst abonnees zonder dat alle abonnees elkaars gegevens en berichten zien. Dus communicatie naar een groep en 1:1 contact met groepsleden. Een leuke manier om input zoals foto’s, mening of updates van een evenement te vergaren.

Wat kan OC Support voor jou betekenen:

Natuurlijk is een goede en innovatieve technische oplossing noodzakelijk. Maar evenzo belangrijk is: relevante content!

  1. OC Support is uw partner die de content kan verzorgen, van een tekst tot de uiteindelijke verzending van de berichten. U hoeft zich niet in te lezen in de werking van een web applicatie en kunt zich richten op uw eigen kernactiviteiten.
  2. Opzoek naar een stabiele technische oplossing? OC Support brengt u in contact met een betrouwbare en goede leverancier.

Zo werken wij samen met technische en creatieve Nederlandse partners die alle ins en outs met betrekking tot het gebruik van WhatsApp als zakelijk communicatiekanaal kennen.

Vraag vrijblijvend informatie aan